KLIK DIBAWAH

UNTUK BELI

SIMKAD


PANDUAN SIMKAD ONEXOX


1. CARA TOPUP SIMKAD ONEXOX

CARA TOPUP SIMKAD ONEXOX

Top up akaun ONEXOX anda
Top up hanya boleh dilakukan selepas berjaya membuat panggilan pertama yang berjawab setelah selesai pendaftaran akaun prabayar anda.

Anda boleh membeli top up daripada mana-mana pengedar sah ONEXOX dan pusat-pusat jualan yang dilantik melalui:

a. E-recharge daripada pengedar-pengedar sah ONEXOX.

b. Slip top up/kod elektronik XOX daripada semua terminal e-pay, MOL (Money Online) dan 7Eleven.

c. Top up menerusi portal Self Care

Top up akaun prabayar anda menerusi:

USSD
a. Top up akaun sendiri: dail  *132*1*<Pin kod 16-angka>#

b. Top upkan akaun teman anda: dail  *132*1*<Pin Kod 16-angka>*<nombor telefon>#
    Contoh: *132*1*<Pin Kod 16-angka>*010300XXXX#

SMS
Top up akaun sendiri: taip  REC<jarak>PR<jarak><Pin Kod 16-angka>  dan hantar ke 22111


2. PERTANYAAN BAKI KREDIT

Anda boleh menyemak baki kredit dengan 3 cara:

1. USSD: Dail  *132#

2. SMS: Taip BAL dan hantar ke 22111
PERTANYAAN BAKI KREDIT
 


3. TEMPOH SAH TOPUP ONEXOX

Tempoh sah yang panjang sehingga 368 hari!

Tempoh sah akaun anda akan terkumpul secara automatik setiap kali anda membuat top up; dan ianya boleh membawa sehingga 368 hari! Ini bermakna tempoh sah yang baru hanya akan bermula daripada tarikh luput tempoh sah top up yang dibuat sebelumnya. Ikhlas daripada kami tanpa caj-caj tersembunyi.
TEMPOH SAH TOPUP ONEXOX



MNP: Lanjutan tempoh sah sehingga 28 bulan

Tawaran ini diberikan istimewa buat semua pelanggan yang telah memindahkan nombor kesayangannya ke pelan ONEXOX. Tarikh luput tempoh sah akaun prabayar anda akan diubahsuai untuk dipanjangkan ke 28 bulan dalam tempoh 2 minggu selepas pengaktifan sim kad anda dibuat. Tiada apa-apa syarat dikenakan! Walau bagaimanapun, sekiranya tempoh sah masih juga tidak dipanjangkan selepas tempoh tersebut, sila hubungi khidmat pelanggan di talian 12273 untuk pengubahsuaian secara manual.

Kini anda tidak perlu risau lagi tentang tarikh luput kerana setiap ringgit top up yang anda buat selepas ini akan senantiasa memanjangkan lagi tempoh sah akaun anda!



4. STATUS AKAUN ANDA


A - Didaftarkan Aktif
Kitaran akaun prabayar bermula disini.
Status bertukar menjadi AKTIF apabila telah memasukkan SIM kad ke dalam telefon dan panggilan pertama berjaya dibuat. *Top up hanya boleh dibuat selepas berjaya membuat panggilan pertama.


B - Digantung
Status bertukar menjadi DIGANTUNG selepas tamat tempoh aktif. Didalam tempoh ini, panggilan keluar dan penghantaran SMS tidak dibenarkan kecuali membuat panggilan ke nombor-nombor kecemasan dan hanya boleh menerima panggilan serta SMS sahaja.


C - Disekat
Status bertukar menjadi DISEKAT selepas 30 hari digantung. Didalam tempoh ini, panggilan keluar/masuk, penghantaran/penerimaan SMS tidak dibenarkan kecuali membuat panggilan ke nombor-nombor kecemasan sahaja


 D - Ditamatkan

Akaun prabayar DITAMATKAN selepas 30 hari disekat dan nombor telefon dilupuskan.

E - Didaftarkan tiada status
Kitaran akaun prabayar bermula disini.
Apabila tidak memasukkan SIM kad ke dalam telefon atau tidak membuat sebarang panggilan setelah akaun didaftarkan.


F - Ditamatkan
Akaun prabayar DITAMATKAN setelah gagal memasukkan SIM kad ke dalam telefon atau gagal membuat sebarang panggilan berjawab selepas 30 hari akaun didaftarkan. Nombor telefon dilupuskan.  




Jadual 1 (jika tidak membuat sebarang top up didalam tempoh AKTIF 30 hari)


STATUS AKAUN ANDA


Jadual 2 (jika tidak memasukkan SIM kad ke dalam telefon atau tidak membuat sebarang panggilan selepas pendaftaran akaun)



Picture


5. PELAN INTERNET SIMKAD ONEXOX


Cara melanggan pelan internet mudah alih


PAKEJ:

1. Pelan 250Mb/1hari

HARGA:RM7
TAIP SMS : 1XDAILY  dan hantar ke 22111
 
2. Pelan 250Mb/7hari
 
HARGA:RM10
TAIP SMS : 1XD250  dan hantar ke 22111

3. Pelan 500Mb/30hari
 
HARGA:RM18
TAIP SMS : 1XD500  dan hantar ke 22111

4. Pelan 1Gb/30hari
 
HARGA:RM38
 TAIP SMS :1XD1  dan hantar ke 22111

5. Pelan 2Gb/30hari
 
HARGA:RM48
 TAIP SMS :1XD2  dan hantar ke 22111

6. Pelan 3Gb/30hari
 
HARGA:RM68
 TAIP SMS :1XD3  dan hantar ke 22111

7. Pelan 5Gb/30hari
HARGA:RM108
TAIP SMS :1XD5  dan hantar ke 22111
 


PELAN INTERNET SIMKAD ONEXOX


Menambah kuota data


Anda boleh menambahkuota data pada bila-bila masa semasa berada di dalam tempoh langganan sekiranya kuota data yang diperuntukkan tidak mencukupi.




1. Menambah sebanyak 100Mb data (RM5):
TAIP SMS : DATA<jarak>ADD<jarak>100  dan hantar ke 22111

 2. Menambah sebanyak 200Mb data (RM10):

TAIP SMS : 
 DATA<jarak>ADD<jarak>200  dan hantar ke 22111

 3. Menambah sebanyak 300Mb data (RM15):

TAIP SMS :
 DATA<jarak>ADD<jarak>300  dan hantar ke 22111

 4. Menambah sebanyak 1Gb data (RM35):


TAIP SMS :
DATA<jarak>ADD<jarak>1GB  dan hantar ke 22111



*Syarat : Tertakluk pada terma dan syarat *

 ONEXOX Mobile Data Fair Usage Policy T&C

Introduction

Our Fair Usage Policy is intended to ensure that our customers do not use our services in an excessive, unreasonable or fraudulent manner. Such usages may impact the quality or reliability of our services.

Our Fair Usage Policy applies when you use any of our special offers giving you calls, texts, photos or data usage for free or at rates lower than our standard rates for, or unlimited access to, such calls, texts, photos or data usage.

By accepting our Terms and Conditions for Service, you agree to be bound by this Policy.

We may change the Policy from time to time without further notice to you. Please visit the website http://www.onexox.my periodically to determine any changes to this Policy.

Any changes to this Policy will automatically become effective and will apply to you from the date such changes are posted on the website.



Services

You are prohibited from using the Services which can compromise the security or tamper with our system resources or accounts on our systems, or at any other site accessible via our systems.

Our network is a shared resource, and you agree to use the Services, in a considerate manner, which must not unfairly exploit the usage, affect the experience of other subscriber or cause us loss – for example, but not limited to, the Services for reselling purposes, unreasonable bandwith consumption, or accessing services which are prohibited under the Terms and Conditions for Service or using unauthorized device.

We wish to bring to your attention for all our customers to have a positive internet experience and to emphasize that it is important for all our customers to practice responsible usage of the allocated bandwith based on normal usage.


Security

You will be responsible for the security of your own devices that are directly or indirectly connected to our network.

Use of this Website

For our ONEXOX Mobile Data Plan, your total usage per month shall NOT exceed from the allocated data volume transmitted (total upload and download usage). This is to ensure that no subscriber can congest the bandwidth at all times.

If you are found to be in violation of this policy, we may, at our option and discretion manage your bandwidth, suspend or terminate the Services (with or without notice as we may consider appropriate.

To report any illegal or unacceptable use of the services, please send an email to www.onexox.my

Variation and Amendments

ONEXOX reserves the right to vary the terms and conditions of this Policy from time to time with or without notice to the customer and the customer shall be bound by such variation and changes.

Prevailing

This Policy is supplemental and shall be read together as an integral part of terms and conditions of governing the Services and its relevant addendum. If there is any inconsistency between the Policy and the terms and conditions of the Services, the terms and conditions governing the Services posted in website at http://www.onexox.my will prevails.

General

Some of the above clauses are highlighted to aid the reader’s understanding of the terms and condition as recommended in the National Policy Objective as provided in Communications and Multimedia Act 1998.

As such the highlight is only an aid to the reader and shall not affect in any way the meaning and interpretation of this terms and conditions and significance of other clauses of this terms and conditions.



 PANGGILAN VIDEO


  • anda boleh membuat panggilan ini dengan memilih 'Video Call'
  • perkhidmatan ini hanya terdapat dikawasan liputan 3G/4G sahaja
  • fungsi ini hanya terdapat pada alat peranti 3G/4G sahaja.



 7. SMS ONEXOX

1800 SMS percuma


Pelanggan setia berpeluang mendapat kuota 150 SMS percuma setiap bulan selama 12 bulan!

Terma & syarat:

  • hanya ke talian ONEXOX ke ONEXOX dan XOX sahaja
  • kuota pertama diberi sebaik sahaja memasukkan SIM kad ke dalam telefon selepas pengaktifan langganan
  • kuota seterusnya diberikan pada awal setiap bulan
  • pastikan langganan anda aktif pada awal setiap bulan
  • kuota yang tidak habis akan dibawa ke bulan seterusnya
  • SMS percuma tidak boleh dipindah milik atau ditukar kepada apa jua bentuk.


 8. PANGGILAN ANTARABANGSA ONEXOX

Membuat panggilan dail terus antarabangsa dari Malaysia (IDD)


Dail:  00<Kod Negara><Kod Kawasan><Nombor Telefon> 

Perayauan Antarabangsa (International Roaming)


Terdapat 2 cara untuk membuat panggilan antarabangsa semasa berada diluar negara:

1. Kod Ringkas

Dail:  *136*<Kod Negara><Kod Kawasan><Nombor Telefon>#
Contoh:  *136*6010300XXXX#

2. Dail Terus

Dail:  +<Kod Negara><Kod Kawasan><Nombor Telefon>
Contoh:  +6010300XXXX

1. Sila hubungi 12273 untuk mengetahui kadar panggilan perayauan antarabangsa.
   2. Sila pastikan anda mempunyai RM15 baki kredit minima untuk membuat atau menerima panggilan semasa diperantauan.


9. KHIDMAT PETI SIMPANAN SUARA

Perkhidmatan ini membolehkan pemanggil meninggalkan pesanan suara apabila anda sedang berada didalam talian, tidak dapat dihubungi, berada diluar kawasan liputan atau tidak dapat menjawab panggilan.

Untuk mendengar pesanan suara daripada telefon bimbit anda:
Dail:  13120  atau  1313

Caj:
30sen/min : Waktu sesak (7am-6.59pm):
15sen/min : Waktu tidak sesak (7pm-6.59am)




10. IVR (Interactive Voice Respond)

Tetapan asal bagi sistem interaktif tindakbalas suara dan penyampaian maklumat perkhidmatan menerusi SMS adalah dalam bahasa Mandarin.

1. Untuk menukarkan ke Bahasa Melayu, SMS: LANG<jarak>MLY  dan hantar ke 22111

2. Untuk bantuan bagaimana menukarkan bahasa, SMS: LANG<jarak>HELP  dan hantar ke 22111



11. NOMBOR KECEMASAN

NOMBOR KECEMASAN


12. CARA DAFTAR NO.HANDFON BARU DAN KEKAL NO.LAMA ( MNP )





KLIK DIBAWAH

UNTUK BELI

SIMKAD